Årstema

Hvorfor arbejde med årstemaer?

Når vi arbejder med Årstema giver det os mulighed for. at arbejde med lange forløb, en langsommelighed og fordybelse. At finde ind i den legende læring og medinddrage barnets perspektiv.

Vi giver børnene medbestemmelse og skaber læringsmiljøer, der tager udgangspunkt i børnenes perspektiver, og hvor den børneinitierede leg fremmes af det pædagogiske personale, som værner om børnenes initiativ, fantasi og virkelyst.

De 17 Verdensmål og bæredygtighed

I 2021 kommer vi til at arbejde med De 17 Verdensmål, eller de relevante af dem... samt bæredygtighed.

I 2022 kommer vi til at arbejde med Samhørighed i samspil med kultur og natur. Herunder bæredygtighed, biodiversitet og de 17 Verdensmål.

Et Årstema, der bliver anskuet ud fra naturens, kunstens, videnskabernes, filosofiernes vinkel. Hvor der bliver arbejdet med kommunikationen og sproget gennem vedvarende fælles tænkning; hvor børnene taler om temaet, leger det, tegner det, bygger det, læser rim og remser om det, former i ler og genbrugsmaterialer, opdager, erfarer og bliver nysgerrige sammen.